Průvodci

Co jsme za lidi

Magdaléna

Do Živé školy mě zavolala láska k respektujícímu a podporujícímu přístupu ke vzdělání- žití. Zkušenosti čerpám ze svobodné demokratické školy Donum Felix. Přeji si pro děti i dospělé prostředí, které je otevřené, přátelské, přijímající a kde je prostor pro společný růst. Je mou velkou radostí podporovat děti v jejich aktivitách a být součástí Živé školy. Mám ráda život, přírodu, studuji muzikoterapii a zajímám se o seberozvoj.

Dita

Můj pohled na dětský svět ovlivnily knihy od manželů Kopřivových – Respektovat a být respektován, N. Aldort – Vychováváme děti a rosteme společně, M. Rosenberg – Nenásilná komunikace a především mé děti, kde se každodenně snažím pracovat na poctivých a vřelých vztazích mezi námi. Roli průvodkyně vnímám jako příležitost pomáhat dětem, aby se naučily všímat si a nepotlačovat své emoce a uměly je řídit. Také aby pochopily motivy svého jednání a mohly případně pracovat na změně a aby se dokázaly vžít do pocitů druhých a využily to například pro účinnější komunikaci a smysluplné vztahy.

Michal

K práci s dětmi jsem přišel náhodou, aniž bych to někdy plánoval. Od hlídání dětí jsem se dostal k Živé škole, kde teď již pár let působím. Pamatuji si založení školy a baví mě sledovat její vývoj, ale i ten můj vnitřní, podpořený pokaždé novými situacemi a výzvami, které každý školní rok přináší. Ve škole se snažím vytvářet zejména bezpečné prostředí, dostatek prostoru pro volnou hru a spontánní nápady a je pro mě důležitá respektující komunikace. Snažím se žít rodinný život blízký přírodě, mám rád zvířata, knihy a domácí kutilství.